Celebrity Cruises.pl - luksusowe rejsy wycieczkowe po Morzu Śródziemnym, Karaibach i Alasce

Wytyczne ICCL

International Council of Cruise Lines (ICCL) to stowarzyszanie handlowe non-profit składające się z 17 linii największych wycieczkowców pasażerskich pływających po głównych portach w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie.  Celem ICCL jest pomoc branży statków wycieczkowych w zapewnieniu atrakcyjnego a zarazem bezpiecznego miejsca rozrywki dla podróżujących.  Wśród usług ilustrujących zamiłowanie do rozrywki są kasyna, które można znaleźć na większości statków będących członkami ICCL. Wytyczne te dotyczą, przede wszystkim, sprzętu, prowadzenia gier, kontroli wewnętrznej oraz obsługi klientów kasyn na statkach wycieczkowych.

Zostały one sporządzone mając na uwadze następujące cele:

  • Zapewnienie rozsądnych zasad gier dla wszystkich podróżujących, dzięki czemu gry będą zarówno prowadzone w sposób uczciwy, jak i w pełni profesjonalny.
  • Zapewnienie kontroli wewnętrznych, dzięki którym pasażerowie mogą być pewni, iż gry przeprowadzane są w sposób uczciwy i profesjonalny.
  • Zapewnienie formy rozrywki zgodnej z oczekiwaniami i żądaniami klientów

Zasady gry

Każda linia zapewni odpowiedni przewodnik określający zasady gry w swoim kasynie. Zasady gry są generalnie zgodne z ustaleniami odnoszącymi się do kasyn w Nevadzie, w New Jersey oraz Anglii.

Każda z linii umieszcza informacje przy każdym stole do gier dotyczącą wysokości maksymalnych i minimalnych zakładów dla każdej gry. Ze stołów oraz automatów do gier mogą korzystać wyłącznie dorośli.

Kontrole wewnętrzne

Wszystkie operacje w kasynach będą na bieżąco sprawdzane przez indywidualny dla każdej linii wewnętrzny departament audytu (po upłynięciu nie więcej niż 12 miesięcy).

Wszystkie kasyna mają szczegółowo określone procedury kontroli wewnętrznej dotyczące środków pieniężnych, ilości monet oraz innych procedur.

Każda z linii korzysta z jakiejś formy nadzoru, aby zapewnić uczciwe i sprawiedliwe zasady gry dla wszystkich graczy.

W każdej linii praca kasyna jest oddzielona od spraw finansowych kasyna  tak wyraźnie, jak to możliwe, tj. istnieją oddzielne obowiązki dla kasjerów i osób zajmujących się obsługą stołów.

Obsługa klienta

Odpowiedzialność za funkcjonowanie kasyna ponosi kierownik hotelu lub dyrektor, który jest również odpowiedzialny za zapewnienie najwyższego standardu wśród pracowników kasyna. W przypadku wszelkich sporów, każdy pasażer, który uważa, iż wystąpił  problem, którego nie można rozwiązać za pośrednictwem kierownika kasyna powinien zgłosić się do kierownika hotelu, a zostaną dołożone wszelkie starania, aby rozwiązać spór. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany na pokładzie statku, w kasynie na pokładzie każdego statku będzie znajdować się aktualna lista informacji kontaktowych do biura kierownika kasyna lub operatora kasyna, gdzie pasażer będzie mógł kontynuować spór.

Na każdym statku wycieczkowym będą znajdować się specjalne formularze, w których będzie można wpisać komentarz, wszelkie obawy oraz uwagi dotyczące systemu gier hazardowych na pokładzie statku.

Hazard jest formą rozrywki tylko dla tych, którzy sami zdecydowali się z niej skorzystać.